"Mindenki másképp csinálja"
Mi papírmentesen!
Mindenki másképp csinálja a vírus ideje alatt a "megújulást" a biztosítási szektorban, hiszen a digitális érettség is különböző az egyes szereplőknél.
Ahhoz, hogy pontosan lássuk és érzékelni/értékelni tudjuk a magunk háza táján bevezetett módosításokat, újításokat, előbb nézzük meg, hogy mit is tesznek a versenytársaink a vírushelyzetben. A gyűjtéshez a biztosítók nyilvános kommunikációját, weboldalait, és vezetőinek a nyilatkozatait használtuk fel.
Valamennyi biztosító felelősséget vállal és ügyfelei mellett áll a koronavírus idején, ami kritikus a szektorba vetett bizalom szempontjából. A biztosítók többsége proaktívan reagált is a járványhelyzetre - csak néhány példa közülük: a Groupama életbiztosításainál a nehéz helyzetbe került ügyfeleinek fizetési könnyítést, szüneteltetést és díjcsökkentést kínál, az Union szűrőcsomagjait orvosi távkonzultációval, valamint COVID-19 szűréssel egészítette ki, az NN pedig kötvénykölcsönön dolgozik, amivel a nehéz helyzetbe került ügyfeleik szerződéseit tudják megvédeni.
Az ügyintézésben előtérbe kerültek a digitális és telefonos csatornák. Olyannyira, hogy az Allianz és az Aegon be is zárta személyes ügyfélszolgálatait, a Groupama, az NN és az Union pedig rövidített nyitva tartással működik.
Az eladások szintén az online felé terelődtek, azonban míg az Aegonnál évek óta széles termékpaletta köthető online, mások most léptek. A Groupama online tanácsadói kiszolgálást ajánl, ügyfelei pedig már otthonról is köthetnek kockázati életbiztosítást.
Az NN, ami eddig teljes mértékben a személyes találkozásra bízta az életbiztosítások értékesítését, ma már otthonról köthető termékeken is dolgozik - első lépésben a kockázati életbiztosításukat teszik majd távértékesítésben elérhetővé, ahogyan az Allianz is éppen most vezeti be életbiztosításai esetében a személyes találkozó nélküli kötést.
Az Union valamennyi termékénél kiiktatta az értékesítési folyamatból a személyes találkozást, videós azonosítást végeznek.
Több generáció közös tapasztalata lesz ez a járvány, ami jelentősen alakítja, hogy milyen problémákra keresnek megoldást az ügyfeleink. Mert tudunk-e majd segíteni, ha egy következő járvány miatt ügyfelünk elveszíti a munkahelyét, tudunk-e gondoskodni krízishelyzetben is szerettei egészségügyi ellátásáról, és partnerek leszünk-e, ha veszélybe kerül a vállalkozásuk működése?
És azt is gondolom, hogy elékezett a fordulópont a digitalizáció terén.